dizajn

  • 05.10.2012. - 02.11.2012.

    Slike trga

    Završen je natječaj za izradu idejnih rješenja mobilijara i signalizacije Trga Stjepana Radića!

    Selekcijska komisija natječaja (Ana Dana Beroš, Ana Boljar, Ivan Klisurić, Ana Kovačić i Marija Matković) dodijelila je prvu nagradu projektu ˝The Line˝ Hane Svatoš - Ražnjević i Ivane Banfić. Prvonagrađeni idejni projekt dobiva simboličnu nagradu od 1.000,00 kn te će biti predstavljen, zajedno s odabranim pristiglim idejnim projektima, na izložbi ˝Slike trga˝ koja se otvara 5. listopada u Galeriji Galženica.

    Autori čiji će idejni projekti biti predstavljeni na izložbi: Hana Svatoš - Ražnjević i Ivana Banfić (The Line i Forward), Slobodan Arsenović, Dejan Mitov, Jelena Čobanović i Krsto Radovanović - ModelArt studio (Grad kao muzej), Luis Cano Gonzálvez, Jelena Smoljo i Mariana Bucat (Occupy VG), Dragan Marković, Danilo Beronja i Lazar Belić (Krugovi života), Aleksandar Pavlović (Sudar) i Petra Jelaska.

    Uz ove natječajne radove na izložbi će biti i predstavljeni produkti radionice snimanja ˝Laboratorij Trg˝ pod vodstvom Maria Topića.

    više..

  • 10.07.2012. - 01.09.2012.

    Slike trga: Natječaj za izradu idejnog rješenja Trga Stjepana Radića

    Galerija Galženica i kustosice Ana Kovačić i Mihaela Richter pozivaju na sudjelovanje na natječaju za izradu idejnih rješenja mobilijara i signalizacije Trga Stjepana Radića. Odabrani idejni projekti bit će predstavljeni na izložbi Slike trga u Galeriji Galženica.

    više..

  • 27.04.2012. - 27.05.2012.

    Jugoslavenski omladinski tisak kao underground press: 1968. - 1972. (Zagreb, Beograd, Ljubljana)

    Izložba Jugoslavenski omladinski kao underground press: 1968. - 1972. (Beograd, Zagreb, Ljubljana) bavi se unikatnim novinarskim žanrom razvijenim u socijalističkoj Jugoslaviji. Omladinski tisak naziv je za splet publikacija koje je izdavala mreža  omladinskih i studentskih organizacija. Izvorno nastao kao dio sovjetskog propagandnog aparata, krajem 1960-ih omladinski tisak u svojoj je jugoslavenskoj adaptaciji razvio brojne specifičnosti. Ova izložba bavit će se jednom od njih, konkretnije, njegovim mnogobrojnim sličnostima s tzv. američkim i britanskim underground magazinima iz istog razdoblja. Izložba će ukazati na brojna neočekivana preklapanja (formativna, sadržajna, politička) između ova dva žanra nastala u dva posve drugačija ideološka konteksta. Postav se sastoji od obilja arhivskog i teško dostupnog materijala – kvalitetnih reprodukcija izvornih omladinskih i studentskih časopisa iz Zagreba, Beograda i Ljubljane, uz pojedine reprezentativne primjerke samih američkih i britanskih underground časopisa.

    Autor izložbe: Marko Zubak

    Izložbu podržali: Grad Velika Gorica i Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. 

    više..

  • 02.03.2012. - 01.04.2012.

    Textil{e}tronics

     Anda Klančič, Patrizia Dona, Marija Mojca Pungerčar, Josipa Štefanec

    ´Let’s now delve deep into the fluff´
    Massimo Banzi, Getting Started with Arduino

    Prateći razvoj od jednostavne niti do kompleksnih novomedijskih objekata, Textil{e}tronics tematizira područja recentnih događanja u području suvremene tekstilne umjetnosti, nosive tehnologije i elektronski oblikovane skulpture, kroz svjetlosne lumino objekte i prezentaciju mikrokontrolera Arduino.

    Tematizirajući skulpturalnu tekstilnu (Josipa Štefanec) i elektronsku nit (Anda Klančič), kao i dizajniranu materiju i novo značenje objekta (Patrizia Donà), te socijalno angažiranu tekstilnu umjetnost (Marija Mojca Pungerčar), izložba daje presjek suvremenih tekstilnih i novomedijskih tendencija, te načine preispitivanja značenja medija kao takvog. Socijalni i emancipacijski aspekti tekstilne umjetnosti nikako se ne mogu zaobići, ona uvijek kao da priziva brojne asocijacije manufakturnog rada, uradi sam (DIY) subkulture i samoodrživih sistema, osobito u vezi s vrlo sličnim recentnim događanjima na sceni otvorenog koda i nosive tehnologije (Arduino, Body Pixel Studio).

    više..

  • 23.09.2011. - 30.10.2011.

    UFS (User Friendly Society)

    Paolo Cirio, Sally Grizzell Larson, Kristijan Kožul i Société Réaliste 

     

    Ne treba pročitati puno knjiga da bi primijetili moć kojom suvremena tehnologija utječe na naš svakodnevni život. Da li nas Google zatupljuje ili nas obogaćuje, uvodeći nas u neku vrstu Borgesove knjižnice u kojoj je pohranjeno sveukupno ljudsko znanje, pitanje je koje više ne postavljaju samo medijski teoretičari. Da li nas tehnologija oslobađa, jačajući našu moć spoznaje ili nas, naprotiv, ograničava, omogućavajući lakšu kontrolu ljudskog i društvenog života, također je pitanje koje se ne javlja  samo u sferi neke određene discipline (filozofije, medicine, sociologije itd.), nego se, s pravom, postavlja svakodnevno. Kako tehnologija ne pada s neba, pitanja koja postavljamo moraju se odnositi na uzroke i uvjete tehnoloških invencija, a ne samo na njihove posljedice.  U tom smislu, čini nam se zanimljivim da se tradicionalna sfera primijenjene umjetnosti (dizajna) – ponajviše zahvaljujući proliferaciji nove tehnologije – umjesto na tradicionalno područje oblikovanja uporabnih predmeta sve više usredotočava na oblikovanje društvenih praksi. Kako se naša moć nad kontrolom prirode povećava, kako se na neki način ona sve više zgušnjava, upravo uobličava u različitim protokolima, tako raste i važnost  onih koji te procese oblikuju. Nekako, kao da se tradicionalni dizajnerski zadatak mijenja: umjesto uljepšavanja i unapređenja svakodnevnog života, dizajn, čini nam se, sve više sudjeluju u njegovom određenju. 

    više..

  • 25.02.2011. - 03.04.2011.

    Mirabilia

    Yoko Fukushima, Silvio Vujičić, Tatjana Vukelić

    Mirabilia je ime naše prve ovogodišnje izložbe posvećene odnosu dizajna i umjetnosti. Negdje početkom moderne, ova je latinska riječ označavala pojave koje je bilo teško smjestiti u jednu od dvije generalne kategorije: u prirodni, od boga stvoreni svijet ili u svijet stvoren ljudskom aktivnošću. Držimo da na ovoj izložbi istu vrstu hibridnog statusa imaju i radovi Silvija Vujičića, Yoko Fukushima i Tatjane Vukelić. U njihovim radovima dilema je samo sa ontoloških kategorija živog i neživog, božjeg i ljudskog, prebačena na područje dizajna koji je, pak, s tradicionalnih pozicija oblikovanja odjeće prešao na oblikovanje čovjeka.U suvremenom svijetu biopolitike na radove ovih umjetnika, međutim,  ne treba gledati kao na moralne opomene. Njihov  bio-dizajn samo se rubno dotiče etičkog aspekta ljudske kulture. Premda se prva reakcija na ove radove može možda najbolje predstaviti pitanjem: Gdje je granica iskorištavanju i kultiviranju prirode?, ukupni dojam izložbe bliži je fantaziji, nego ekologiji. Drugim riječima, više od teške društvene problematike, na ovoj izložbi ima neke transparentne intime, nespretne ironije, bizarne ljepote i neodgovorne igre (K.Š.)...

    više..

  • 03.11.2005. - 27.11.2005.

    Mate Lovrić, "Animirani film, strip, ilustracije,oblikovanje 1975-2005."


    Ova izložba je svojevrsna retrospektiva 30-godišnjeg rada Mate Lovrića na području animiranog filma, stripa, novinske i knjiške ilustracije i oblikovanja. Najvećim dijelom njegov umjetnički rad bio je namijenjen djeci, od predškolske do školske i pubertetske dobi.
    Na izložbi će se po prvi puta moći vidjeti cjelokupan filmski opus Mate Lovrića, od prvih filmova za djecu, nastalih u produkciji Zagreb filma, preko edukativnih filmova nastalih u produkciji Filmoteke 16, do pilot epizoda poznatog animiranog filma Leteći medvjedići, na čijoj je kreaciji u početku radio i Lovrić. Također, izložba će prezentirati ilustratorski rad Mate Lovrića, podjednako namijenjen i djeci i odraslima, od dječjih slikovnica do Večernjakove kratke priče, kao i osobitu produkciju stripa, kojeg djeca već nekoliko godina mogu pratiti na stranicama dječjeg časopisa Radost.
    Mate Lovrić (1952) je završio Srednju školu za primijenjenu umjetnost u Sarajevu. Od 1972. radi u Zagreb filmu, a od 1975. u dječjim časopisima objavljuje stripove i ilustracije za djecu. Član je HDLU-a od 1995., a od 2002. likovni je urednik dječjeg časopisa "Radost".

    više..