politika

  • 15.01.2007. - 15.01.2007.

    Slika - žanr ili politika prikazivanja

    U 2007. godinu ulazimo s nemalim promjenama u radu. Prije svega, novu programsku i kalendarsku godinu pokušat ćemo bazirati na nekom aktualnom problemu, nekoj zanimljivoj temi ili pojavi, bilo da je ona dio uže ili šire umjetničke kulture. Tako ćemo umjesto zbroja pojedinačnih izložaba u 2007. godini organizirati izložbe na temelju određenog svojstva karakterističnog – više ili manje - za sve predstavljene umjetnike. U ovoj godini, to će biti problem slike i slikovnog prikazivanja...

    više..

  • 10.11.2010. - 10.12.2010.

    Što više gledam, to više vidim


    Umjetnici: Giuseppe di Bella, Vincent W.J. van Gerven Oei & Jonas Staal, Les Liens Invisibles, David Smithson, Tea Tupajić

    Svakako se čini da, gledano iz dominantne suvremene perspektive/a, ideje Brechtovog marksizma i njegove vjere u utopiju, utopijski potencijal i otvoreni politički angažman umjetnosti djeluju pomalo zastarjelo, povijesno irelevantno, u disonanciji s vremenom u kojem se institucionalna Ljevica rasipe, a neoliberalna hegemonija uzima maha. No pravo pitanje je sljedeće: nije li upravo to simptomatično? Nije li to što je Brech danas postao „zaboravljen“ i „staromodan“ – nakon svoje ogromne popularnosti tijekom 1960-ih i 70-ih godina i glatkog prelaska u status „klasika“ – upravo indikator da je sa suvremenim društvom, kao i ulogom umjetnosti u njemu, nešto pošlo po zlu? [1]

    više..

  • 15.11.2006. - 10.12.2006.

    Sanja Iveković, "Radovi na cesti"

    Izložba "Radovi na cesti" svojevrsna je retrospektiva, kritički pregled umjetničkog rada Sanje Iveković(2), koji se protekla tri desetljeća odvijao u javnom prostoru grada, politike, kulture, umjetnosti ili povijesti . Bilo da je riječ o projektu "Lady Rosa of Luxembourg" izvedenog u Luxembourgu 2001. godine (3), o projektu na bijenalu u Liverpoolu 2004. u kojem je javni prostor grada iskorišten za svakodnevno suočavanje njegovih građana s osjetljivim političkim pitanjima, ili o projektu "Ženska kuća", koji je 2002. kulminirao objavljivanjem knjige i intervencijom na Trgu bana Jelačića u Zagrebu, rad Sanje Iveković uvijek je okrenut analizi i kritici dominantnih političkih i kulturnih praksi. Iz perspektive, koju bismo za potrebe ove najave, mogli bez zadrške nazvati feminističkom, Sanja Iveković, od samih početaka svog umjetničkog rada, ukazuje na stereotipne, paradoksalne i hegemonijske reprezentacije spola, umjetnosti, nacije, povijesti…(1)

    "Radovi na cesti" nastali su, prije svega, u tijesnom suodnosu s kontekstom u kojem se pojavljuju, odnosno izlažu: u slučaju "Ženske kuće" riječ je o problemu nasilja nad ženama i izostanku potpore djelovanju istoimene nevladine organizacije posvećene zaštiti ugroženih žena; u slučaju spomenika "Lady Rosa of Luxembourg" riječ je o analizi prikazivanja žene, specifičnog upravo za europsku, zapadnu kulturu. U tom je projektu Sanja Iveković replicirala spomeničku figuru žene Gelle Fra, zaštitnicu luksemburške državnosti, ali tako da je novu figuru prikazala kao trudnu, odnosno kao referencu na jednu od najpoznatijih socijaldemokratskih prvakinja i borkinja za radnička, odnosno ženska prava (Rosa Luxemburg).

    U slučaju grada Rorbacha u Austriji, na primjer, i konferencije "Creating the change" posvećene ženama Romkinjama, Sanja Iveković, je pak, realizirala živi spomenik (Rorbachs lebendes denkmal) posvećen Romima žrtvama holokausta: služeći se jednom od arhivskih fotografija, koje prikazuju Rome iz Rorbacha pogubljene u nacističkim logorima, okupila je sudionike konferencije na istom mjestu i u istom rasporedu, simulirajući tako jedan tragični dio povijesti ovog malog austrijskog grada. (Klaudio Štefančić)

    Kustosi: Urša Jurman i Klaudio Štefančić.

    Izložbu prati katalog na engleskom jeziku s tekstom Bojane Pejić, kustosice i teoretičarke umjetnosti.

    Izložba je realizirana u suradnji s Centrom i Galerijom P74 iz Ljubljane (4) i međunarodnim festivalom Mesto žensk/ City of Women (5). Izložba je realizirana sredstvima Grada Velike Gorice, te zahvaljujući podršci tvrtke Atman [http://www.atman.hr/] i Instituta za suvremenu umjetnost iz Zagreba [http://www.scca.hr/].

    Linkovi:

    1.[http://www.womenngo.org.yu/sajt/sajt/saopstenja/razgovori/sanja_ivekovic.htm]
    2.[http://kunstaspekte.de/index.php?action=webpages&k=662]
    3.[http://lb.wikipedia.org/wiki/Lady_Rosa_of_Luxembourg]
    4.[http://www.zavod-parasite.si/first.htm]
    5.[http://www.cityofwomen.org/2006/slg]

    više..